25 Aralık 2008 Perşembe

Kulağımda biriktirdiğim şarkılar...

Aklıma ilk düşen şarkının The Bee Gees’den ‘Stayin’ Alive’ olduğunu hatırlıyorum. Şarkının çıkış tarihine bakacak olursanız benim üç sayısına adım attığım yaşlarda olduğumu görürsünüz. Bu kadar küçük yaşta hatırlaman mümkün değil! diyenler için biraz daha ayrıntı vereyim:

Dedemlerin eski evinin bahçesi farklı renkte gülleri barındıran ve ortasında çeşmesi olan güzel bir bahçeydi. Öyle ki, ‘Güllerin içinden canım, koşarak koşarak gel bana gel…’ şarkısını anımsatacak fotoğraflarım mevcuttur.

Neyse, bahçenin ortasında olduğumu hatırlıyorum. Birden ikinci kattan ev ahalisinden biri –dayım olması kuvvetle muhtemel- radyoyu açtı. Ben, bakışlarım yukarıya sabitlenmiş, şarkıyı dinlemeye başladım, dinlemek ne kelime içime dolduruyordum sanki. ‘Ne kadar da güzelmiş, bu şarkıyı unutmamalıyım’ diye içimden geçirdim. Ama ne yazık ki şarkıyı ikinci kere dinleyebilmek için çok uzun yıllar beklemem gerekti.

Radyoyla olan arkadaşlığım, yerini, on yaşında bana alınan ilk kasetle kasetçalara devretti. Böylelikle ilk koleksiyonum ‘Top Gun Soundtrack’ ile başlamış oldu. Duyduğum büyük bir açlıkla kulağımı doldurmaya başladım. Harçlıklarımı biriktirip yeni arkadaşlar satın alıyordum. Benimle müzik yoluyla konuşan arkadaşlar… Bazıları oldukça sığdı, arkadaşlığı bana bir şey vermediği için bir daha dinlememek üzere onları terk ettim. Bazılarıyla ise yıllar boyunca arkadaşlıklarını sürdürdüm. Çünkü o ilk anda duyduğum heyecan hiç silinmedi. Usanmadan tekrar tekrar dinledim onları.

Aşağıda dinlemekten hiç sıkılmadığım, dinledikçe dinleyesim gelen şarkıları bulacaksınız. Sıralama, tamamen aklıma hangi şarkı geldiyse onu yazmamdan kaynaklandı. Zaten sıralamam mümkün değil, binlercesi içinden seçmem zor oldu, bir de sıralarsam hiç baş olmayacak. Kısacası, hepsi benim bir numaram!

İşte, bana göre gelmiş geçmiş en iyi 100 şarkı:

Moonlight Shadow, Mike Oldfield
These Dreams, Heart
Dust in the Wind, Kansas
Nothing Left To Say, Dokken
Nights In White Satin, The Moody Blues
Thick As A Brick, Jethro Tull
You Can Call Me Al, Paul Simon
Somewhere Over the Rainbow, Ray Charles
Let's Fall In Love, Diana Krall
Beyond My Wildest Dreams, Mark Knopfler & Emmylou Harris
The Man's Too Strong, Dire Straits
Galvanize, The Chemical Brothers
Something To Believe In, The Bangles
Street Spirit (Fade Out), Radiohead
Mad World, Gary Jules
Insomnia, Faitless
Forever, Kiss
You Made Me The Thief Of Your Heart, Sinéad O'Connor
Sunrise, Norah Jones
Bleed to Love Her, Fleetwood Mac
Serenade, Steve Miller Band
Another Brick in the Wall, Pink Floyd
1000 Oceans, Tori Amos
Hole In My Soul, Aerosmith
Don't Answer Me, Alan Parsons Project
Paradise, Tesla
Sensiz Olmaz, Bülent Ortaçgil
Running Up That Hill, Kate Bush
Only Time, Enya
As I Sat Sadly By Her Side, Nick Cave & The Bad Seeds
I Feel You, Schiller
Herneyse , Leman Sam & Vedat Sakman
Mamma Mia, ABBA
Astrakan Café, Anouar Brahem
When I Think Of You, Chris De Burgh
We Don't Need Another Hero, Tina Turner
Hunting High And Low, A-Ha
I Will Remember, Toto
Olanlar Oldu Bana, Ajda Pekkan
Lullabye, Goran Bregovic
You'll Be in My Heart, Phil Collins
Silvertown Blues, Mark Knopfler
Year of the Cat, Al Stewart
Bana Bana Gel (Bad Girl), Aziza Mustafa Zadeh
Ayrılık Da Sevdaya Dahil, Zuhal Olcay
Yarım Kalan Hayaller, Nem
Clocks, Coldplay
Streets Of Philadelphia, Bruce Springsteen
One, Metallica
Through Her Eyes, Dream Theatre
Open Arms, Journey

Pride (In the Name of Love), U2
Street Of Dreams, Rainbow
The River IV, Ketil Bjornstad & David Darling
Sonsuz, Pentagram
Sensiz Kalacak Bu Şehir, Badem

Yağmurlar, Şebnem Ferah
Dönmek, Yeni Türkü
İncelikler Yüzünden, Sertab Erener
Sen Benim Şarkılarımsın, Grup Gündoğarken
Sen Kendinde Ol Yeter, Redd
Pek Methini Duyduk (Tribute To Pat), Ercüment Vural-Önder Focan Project
To The River, Djivan Gasparyan & Michael Brook
Requiem, Rabih Abou-Khalil
Too Rich For My Blood, Patricia Barber
Gözyaşlarımızı Bitti mi Sandın, Mazhar Fuat Özkan
Dönence, Barış Manço

Öyle Bir Geçer, Erkin Koray
Seni Kimler Aldi, Sezen Aksu

She, Elvis Castello
I Want To Spend My Lifetime Loving You, Tina Arena & Mark Antony
Come What May, Nicole Kidman & Ewan McGregor
The Sound of Silence, Simon & Garfunkel
Live To Tell, Madonna

Thriller, Michael Jackson
Bir Derdim Var, Mor ve Ötesi
4. Sarabande and Variations from Suite No:11, Jacques Loussier
Fallin', Alicia Keys

I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That), Meat Loaf
Roxanne, The Police
Stayin' Alive, Bee Gees
Kashmir, Led Zeppelin
Eleanor Rigby, The Beatles
Ada, Zülfü Livaneli
Neredesin Sen, Selda Bağcan
Sen Başkasın, Demir Demirkan
Guller Ve Dudaklar, Zuhal Olcay

Ölsemde Bir Kalsamda Bir, Zuhal Olcay
Memurun Şarkısı, Bülent Ortaçgil
Eylul Aksami, Bülent Ortaçgil
Aşk, Tarkan
Ayrılık Sevdaya Dahil, Vedat Sakman
Bu Sabahların Bir Anlamı Olmalı, Vega
Ab-I Hayat, Mercan Dede
The Four Seasons, Vivaldi
Fires At Midnight, Blackmore’s Night
All Souls Night, Loreena Mckennitt
School, Supertramp
Bohemian Rhapsody, Queen

Annie's Song, John Denver

E




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder